tisdag 11 december 2007

Samlat intryck

Min första koncert, och den var helt fantastisk. Det har definitivt varit värt allt köande, alla resor och nästan förfrusna händer.

Jag kom dit vid 14.15 och fick nummer 307. När jag kom in i Globen var det inte många i första piten, så vi ställde oss cirkus 5 rader bakom stängslet. Mycket bra plats för att endast ha "köat" i 4 timmar. Och den fylldes inte på så värst mycket.

Höjdpunkterna var ju helt klart Vågen, Jungleland och Santa. Vågen för att det var en sån enorm stämningshöjare. Det tycker jag att de som klagar på vågen ska fundera över. Hur man på bästa sätt höjer stämningen, UTAN vågen. Jag postar snart en ganska dålig video på hur den rullade runt.

Jungleland toppar ju min lista över både "ögonblick som jag aldrig skulle kunna byta bort" och "ögonblick som gärna hade kunnat bli en evighet". Grymt bra låt, och den gjordes väldigt bra i går kväll. Stod och störde mig lite på att Roy körde den en oktav ner, vilket jag alltid har tyckt låtit bättre iofs.

Santa claus is coming to town var ju också speciellt. Att de tackar för sig, och sedan bryter mönstret här i Sverige. Efter 32 koncerter. Helt enormt.

Jag hade inga speciella förväntningar, utan tyckte mest att detta skulle bli så jäkla kul. Jag hade ju inte fel. Låtar som jag fortfarande vill höra;
Kitty's Back
Tenth Avenue Freeze-out
Backstreets
New York City Serenade
Rosalita
(Merry Christmas, Baby)

Låt för låt-recension kommer när bootleget kommer. Videorna kommer strax.

Inga kommentarer: